VÅR VERKTYGSLÅDA:

SEM/SEO/SEA

SEM/SEO/SEA, vad är dessa omtalade branschförtkortningar och hur får dem din affär att växa?

Nya köpbeteenden och ökad konkurrens på nätet gör det viktigare än någonsin att synas där majoriteten av köpen görs, på webben. Sökmotormarknadsföring (SEM) är ett effektivt sätt att höja medvetenheten kring dina tjänster och produkter, öka försäljningen och på så vis din verksamhets tillväxt.

Vill du få hjälp med att öka er synlighet i sökmotorer? Boka en kostnadsfri konsultation.

Vad är sökmotormarknadsföring?

Sökmotormarknadsföring (SEM) är ett samlingsbegrepp för både sökmotoroptimering (SEO) och sökmotorannonsering (SEA). Samtliga delar av SEM baseras på förståelse för dina kunders beteenden och behov.

Till skillnad från många andra digitala annonseringsmetoder så stör inte SEM konsumenten på samma sätt i arbetsflödet. Vi hjälper dig att exponera det du erbjuder när konsumenten har ett intresse och är mottaglig för det.

SEO

Avser att förtjäna sin rankning i sökmotorer organiskt. För att förtjäna en högre plats i exempelvis google-resultaten behöver du ta ett helhetsgrepp kring din hemsida, både on-page och off-page.

Vi hjälper dig bland annat med att producera och anpassa relevant content, ser till att din hemsidas design är användarvänlig, samt att laddningstiden för sidan är minimal. Ta reda på vad som behöver förbättras och vad som redan är bra på din hemsida genom att göra vårt kostnadsfria SEO-test!

SEA

Den här metoden inkluderar all betald annonsering i sökmotorer. SEA är ett effektivt sätt att nå dina potentiella kunder när dem gör sin research och söker efter dina tjänster och produkter.

Det finns flera modeller av SEA och vi hjälper dig att göra rätt val i enlighet med den målgrupp du vill nå.

Är din hemsida SEO-optimerad?

Gör vårt SEO-test och ta reda på hur väloptimerad din hemsida är!

utan bakgrund 2

Fördelar att vinna med SEM?

Med sökmotormarknadsföring kommer du nå din målgrupp vid rätt tillfälle i köpresan: när konsumenten är öppen för ny information och redo att konverteras.

Andra positiva effekter med SEM är:

  • Ökad synlighet
  • Möjlighet att växa ditt varumärke på ett skalbart sätt
  • Leadsgenerering och ökad försäljning

För bästa resultat är vår rekommendation att arbeta med både SEO och SEA. Generellt är SEO en bra metod för att skapa tillit och medvetenhet kring ditt varumärke, men kan ta tid innan effekten av dina optimeringar tar fart. SEA genererar resultat direkt och är ett effektivt alternativ för webbplatser som inte har åstadkommit stora mängder trafik organiskt. Det är dock viktigt att komma ihåg att med SEA syns du enbart sålänge du betalar för det, vilket kan bli kostsamt i längden.

utan bakgrund 3

Hur vi kan hjälpa dig

Vi hjälper dig att hitta rätt alternativ och skräddarsyr ett upplägg som matchar era specifika affärsmål!

seo

Boka kostnadsfri konsultation